Драстичните диети и гладът са забранени след преяждане

По-мазните храни карат храносмилането ни да продължи и 7 часа. Алкохолът и тежката храна влияят най-много на храносмилателната система, но не щадят и сърцето, и нервната система. Отрицателният ефект може да бъде дългосрочен и доста мъчителен. Системното преяждане натоварва не само храносмилателната система.
Много често се натоварва и сърцето - от тлъстите и солени храни. Нервната система страда от прекаляването с алкохол, бъбреците се претоварват от големите количества течности, които се поемат по празници.
Пълният глад след преяждане съсипва и не е препоръчителен, категорични са лекарите. Особено чувствителни към честите преяждания са панкреасът, стомахът и жлъчката, защото храносмилането се осъществява до голяма степен от тях. Те трябва да отделят адекватно на погълнатата храна количество жлъчен, панкреасен и стомашен сок. Продължителното натоварване с необичайно големи количества храна води до дразнене на храносмилателната система.
Панкреасът има готовност да реагира още при първите хапки храна и да отдели големи количества инсулин, който понякога е ненужен. Така се получава хипогликемия.
Драстичните диети и гладът са абсолютно забранени, припомнят гастроентеролози. Иначе рискувате хипогликемия, нарушения на храносмилането и образуване на много газове, тъй като организмът е настроен да приема и преработва повече храна. Освен това при пълен глад организмът посяга към запасите от мастна тъкан в мускулната маса и въглехидратите в черния дроб. Разграждайки се, тези вещества натоварват много силно черния дроб и панкреаса.
Честото надигане на чашката с концентрат може да ви докара до състояние, известно като „празнично сърце”. Нормално сърдечният ритъм е 60 - 70 удара в минута. При претоварване с пиене сърцето започва да препуска със 150 - 160 удара в минута.
Не ще и две мнения, че след преяждането и препиването е необходимо разтоварване. Но гладът и/или хукването към фитнес-залите е грешка. Следващите 48 часа се разтоварете от храна. Наблегнете на водата, билков чай и зеленчуковите бульони.
Смята се, че за здравите хора периодът на разтоварване може да продължи не повече от една седмица, но трябва да е поне 56 дни. Толкова време е необходимо, за да може да започне изхвърлянето на натрупаните токсични вещества от организма.
Сутрин може да се започне с ментов чай - успокоява перисталтиката.
Към 10 ч. добре е да се хапне плод - цитрусов, богат е на витамини и етерични масла, които стимулират стомашно-жлъчната секреция и поддържат тези органи “бодри”. Почти през целия ден е добре - глътка по глътка - да се пие вода или плодов сок, по възможност без захар. За обяд е най-добре да се хапне постно ястие със съдържание на целулоза картофи, ориз. На вечеря малко месо вече е позволено, но да е бяло месо от риба или пиле. При разтоварването е позволено и пиене на зелев сок. Той има добър ефект, особено с малко лук или праз.
Двигателното разтоварване е необходимо, но подобно на храната не бива да се прекалява.

Дума, 15.12.2012, стр.16

Подбрал: Редактор hranata.bg
   


    << върни се назад